Voorstel voor migratie van pesticidemodels.eu van Drupal naar WordPress

Door Sandra van Zanten van SAND webdesign

Projectomschrijving

Migratie van de huidige Drupal-site naar WordPress, inclusief herziening van de site-structuur en inhoud. De oplevering van de nieuwe site is gepland vóór 1 januari 2025.

Overzicht van de site-inhoud per model

Fate Models

  • GEM
    • Home
    • Download
    • GEM Training course
    • References
    • Contact
  • CASCADE
    • Home
    • CASCADE-TOXSWA
    • Field test
    • History
    • References
    • Contact
  • PEARL
    • Home*
    • The Model*   *worden samengevoegd
    • Team
    • NL Leaching
    • EU leaching & soil exposure
    • PEARL-based applications
    • Downloads
    • References
    • Contact PEARL
    • Contact GeoPEARL
  • SWASH
    • home
    • releases
    • software (download)
    • references
    • contact
  • DROPLET
    • home
    • download
    • references
    • contact
  • TOXSWA
    • Home
    • The Model
    • Toxswa team
    • Dutch-registration
    • Eu-registration
    • Experimental Research
    • Software
    • References
    • Contact

Risk Assessment Models and Risk Indicators

  • PRIMET-Ethiopia
    • Home
    • Download
    • References
    • Contact
  • NMI
    • Home
    • NMI and MIG/EICP
    • NMI en MIG/EICP
    • NMI 3
      • Berekeningswijze
      • Gebruik bestrijdingsmiddelen
      • Emissie Indicatoren
      • Risico Indicatoren
      • Gewaskaarten
    • References
    • Contact
  • PRIMET
    • primet
    • download
    • references
    • contact

Effect Models

  • PERPEST
    • Home
    • Download
    • References
    • Contact

Other registration tools

  • GWA
    • Home
    • Download
    • References
    • Contact
  • SPIN
    • home
    • downloads
    • references
    • Contact

Site inhoud

De inhoud van de bestaande site wordt aangepast. Enkele modellen worden verwijderd (doorgestreept in bovenstaande sitemap), terwijl er twee nieuwe modellen aan de site worden toegevoegd. Alle node-urls (75), het huidige horizontale menu en het menu in de zijbalk komen te vervallen.

Het huidige horizontale menu zal worden vervangen door een hoofdnavigatie met drie hoofdcategorieën:

  • Fate Models
  • Risk Assessment Models and Risk Indicators
  • Other Registration Tools

Onder deze hoofdcategorieën verschijnen de modellen in een uitklapmenu. Daarnaast wordt er mogelijk een algemene contactpagina toegevoegd aan het hoofdmenu.

Het zijmenu met “latest software” wordt verwijderd.

Referenties

Referenties worden afzonderlijk ingevoerd en automatisch weergegeven op de betreffende pagina’s. Daarnaast kunnen alle referenties (133) worden samengevoegd op een aparte pagina. De invoervelden voor referenties zijn:

  • Titel
  • Jaartal
  • Auteurs
  • Bron
  • Downloadlink

Met de modellen als categorieën.

Contactformulieren

Elk model krijgt een afzonderlijk contactformulier dat naar een specifiek e-mailadres wordt verzonden.

Redirects

Het is niet nodig om oude URLs door te sturen naar de nieuwe site, met uitzondering van de PDF-bestanden die nu op de server staan. Deze moeten doorgestuurd worden vanwege de links in de handleidingen.

Media

Afbeeldingen en PDF-bestanden worden geüpload in WordPress.

Ontwerp

De site krijgt een modern, responsive design dat aansluit bij de look and feel van wur.nl.

Na de migratie

Voordat de nieuwe site live gaat, geef ik een training op locatie over het aanpassen en toevoegen van inhoud en het onderhoud van de site (updaten WordPress, thema en plugins).

De site wordt geleverd met instructievideo’s.

Na de migratie geef ik support. Ik stel voor dat we beginnen met 1 uur per maand. Als het structureel meer of minder wordt kunnen we het aanpassen.

Proces en tijdlijn

STAP 1 Toegang tot website 

Om het project te kunnen uitvoeren heb ik toegang (adminrechten) nodig tot de website, server en database.

Tijd: Afhankelijk van aanleveren gegevens.

Stap 2 eerste opzet 

Op mijn ontwikkelomgeving maak ik een eerste opzet van de structuur en het ontwerp van de site op basis van wat we besproken hebben in dit voorstel. Ik start hiermee op 1 november (indien ik de gegevens uit stap 1 heb).

Tijd: 3 weken

Stap 3 presentatie eerste opzet

Je ontvangt de link naar de eerste opzet. 

We bespreken de opzet. Indien nodig maak ik aanpassingen aan het ontwerp en de structuur. Indien u tevreden bent met het ontwerp, geeft u akkoord op het ontwerp en kunnen we door naar de volgende stap. 

Tijd: 1 week

Stap 4 Website bouw 

Indien u kiest voor optie 1 vul ik de pagina’s met teksten en afbeeldingen. Desgewenst importeer ik ook de referenties.

Of u vult de website zelf.

Ik voeg de formulieren, redirects, SEO, snelheidoptimalisatie etc toe.

Tijd:
Als ik de website vul: 2 weken.
Als u het doet: afhankelijk van hoeveel tijd u nodig heeft.

Stap 5 WEBSITE overzetten

De website wordt overgezet op uw server.

Tijd: 1 dag 

Stap 6 WEBSITE TESTEN 

Voor het live plaatsen testen we eerst de website.

Indien na het testen blijkt dat er aanpassingen nodig zijn worden deze uitgevoerd. 

Tijd: 1 dag

Stap 7 lancering 

De site wordt gereed gemaakt voor lancering en op zijn eigen domein geplaatst.  

Na de lancering wordt de functionaliteit van de site opnieuw getest en eventueel aangepast.

Tijd: 1 dag 

Stap 8 training en support

Ik geef een training op locatie en per maand 1 uur support voor het aanpassen van de inhoud van de site.

Investering

In onderstaande tabel staan de tarieven voor het project.

Optie 1: Opzetten WordPress site met nieuw ontwerp, structuur, homepagina en lege subpagina’s. 1 training op locatie.€2950,-
Optie 2: Opzetten WordPress site met nieuw ontwerp, structuur en gevulde pagina’s. 1 training op locatie.€3840,-
Migreren 133 referenties (als het lukt ze te importeren). Optioneel€270,-
Support 1 uur per maand.€74,-/maand
Tarieven zijn ex btw

Wederzijdse overeenkomst

Samenvatting

Mechteld ter Horst geeft mij, Sandra van Zanten van SAND webdesign, gevestigd op Oudlaan 70 te Wageningen, opdracht om de website te verzorgen voor het tarief zoals genoemd in dit voorstel.

Waar gaat de klant mee akkoord:

U bent bevoegd om dit contract namens uzelf, uw bedrijf of uw organisatie aan te gaan.

U gaat ermee akkoord om mij alles te geven wat ik nodig heb voor het voltooien van het project zoals tekst, afbeeldingen en andere informatie wanneer ik het nodig heb.

U gaat ermee akkoord om mijn werk te beoordelen en tijdig feedback te geven en u te houden aan tijdsafspraken die we samen maken.

Waar gaat Sand webdesign mee akkoord:

Ik heb de ervaring en expertise om de diensten die u nodig heeft uit te voeren en ik zal ze professioneel en tijdig uitvoeren. Ik zal ernaar streven alle deadlines te halen, maar ik ben niet verantwoordelijk voor het niet halen van een deadline als u laat bent met het toeleveren van materiaal of mijn werk niet op tijd heeft goedgekeurd.

Indien overschrijding van de afgesproken levertijd dreigt, zal dit zo spoedig mogelijk worden medegedeeld. In geval van overmacht van mijn zijde, zal de termijn worden verlengd met de termijn van die overmacht. Buitensporige overschrijding van de levertijd kan beschouwd worden als een grond tot ontbinding van de overeenkomst.

Ik zal zorgvuldig en betrouwbaar omgaan met de informatie die u mij geeft.

De opdracht

SAND webdesign ontwerpt en ontwikkelt de site en verzorgt ondersteuning zoals beschreven in dit voorstel.

Ik zal ervoor zorgen dat het ontwerp er goed uitziet op elk schermformaat, dus zowel op mobiele apparaten als brede desktopschermen.

Foto’s

Indien nodig levert u mij foto’s. Indien u ervoor kiest om stockfoto’s te kopen, wordt de prijs hiervoor opgeteld bij het oorspronkelijke voorstel. Stockfoto’s zullen niet worden aangeschaft zonder uw toestemming.

Aanpassingen en herzieningen

Het tarief in dit voorstel is gebaseerd op de ingeschatte tijd die ik nodig heb om te voldoen aan de door u opgegeven wensen. Indien u van gedachten verandert, extra pagina’s of functionaliteit wilt, is dat geen probleem. U zal dan een voorstel ontvangen voor het extra werk.

Aanpassingen door klant of derde partij

U kunt zelf de website aanpassen. Indien iemand anders dan Sand de website aanpast en daardoor het ontwerp verandert of de website niet goed meer functioneert, wordt de tijd die nodig is om de site te herstellen gefactureerd tegen een uurtarief van 90,- euro excl. btw. Reparatie van schade aan de website veroorzaakt door een derde partij valt niet binnen het pakket en bedraagt minimaal één uur.

Aansprakelijkheid

In geval van toerekenbare tekortkoming in de nakoming van de overeenkomst ben ik slechts aansprakelijk voor vervangende
schadevergoeding tot het factuurbedrag. Iedere aansprakelijkheid van mij voor enige andere vorm van schade is uitgesloten, daaronder begrepen vergoeding van indirecte schade, gevolgschade of schade wegens gederfde omzet of winst.

Auteursrechten

U garandeert mij dat alles wat u mij aanlevert voor de website (teksten, afbeeldingen, foto’s, handelsmerken etc.) uw eigendom zijn of dat u toestemming heeft ze te gebruiken.

Betaling

Het betalingsschema is als volgt:
50% bij aanvang van het project, 50% voor het lanceren van de site.

Ondertekenen

Door dit document te ondertekenen gaat u akkoord met deze overeenkomst.

Goedkeuring voorstel

Volgende stappen

  1. Onderteken hieronder door de gegevens in te tikken, een handtekening te plaatsen (met muis, vinger of stylus pen) en te klikken op ‘Onderteken voorstel’. U ontvangt het ondertekende voorstel in uw inbox.
  2. U ontvangt de aanbetalingsfactuur.
  3. Na ontvangst van de betaling kunnen we starten we met het project.

Goedkeuring voorstel

Ik ga akkoord met de voorwaarden van deze overeenkomst.